Aktualnie prowadzę kółko informatyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej. Kółko odbywa się w ramach współpracy z Centrum Mistrzostwa Informatycznego (https://cmi.edu.pl/).
W trakcie kółka lubię z uczniami tworzyć aplikacje mobilne w App Inventor (https://appinventor.mit.edu/). Już w trakcie jednej lekcji jestem w stanie stworzyć z uczniami prostą aplikację mobilną. W App Inventor mamy programowanie blokowe. Myślę, że z tego powodu App Inventor sprawdza się już w przypadku uczniów z piątej klasy szkoły podstawowej.
Ostatnio na kółku tworzyliśmy aplikację mobilną według scenariusza z czwartego numeru Nauczyciel na Plus. Scenariusz jest autorstwa pana Konrada Jagaciaka. Po kliknięciu przycisku uruchamia się nasłuchiwanie mowy. Aplikacja sprawdza czy hasło podane przez użytkownika jest prawidłowe.
Na powyższej ilustracji widzimy panel tworzenia. W panelu tym projektujemy wygląd naszej aplikacji. Cały scenariusz udało się zrealizować w ciągu jednej godziny lekcyjnej. Jednak dzieje się tam naprawdę sporo! W projekcie mamy między innymi wykorzystaną sztuczną inteligencję – rozpoznawanie mowy. Jeden przycisk w App Inventor umożliwia przetłumaczenie wprowadzonego hasła na tekst. Może wydawać się to proste. W rzeczywistości jednak są tam wykorzystywane skomplikowane algorytmy. MIT App Inventor jest rozwijany przez firmę Google.
Zachęcam Was do wypróbowania. Myślę, że znajdzie w nim coś dla siebie wielu uczniów. To musi być świetne uczucie móc w praktyce korzystać z aplikacji mobilnej wykonanej samodzielnie.